Pozbądź się oponki – jak ćwiczyć mięśnie brzucha?

Wiele kobiet narzeka na otyłość brzuszną, ma dość odstającego brzucha, jednak nie zniknie ona w mgnieniu oka, trzeba koniecznie ćwiczyć i to sporo.

Ogółem warto popracować nad mięśniami brzucha, ponieważ stabilizują one sylwetkę, a także chronią organy wewnętrzne, pod względem anatomicznym dzielą się na: prosty brzucha, skośny zewnętrzny, skośny wewnętrzny oraz poprzeczny. Aby mieć widoczną kratkę trzeba mieć sporo mięśni na brzuchu, mało wody i mało tłuszczu w organizmie. Dlatego wykonywanie samych brzuszków nie wystarczy.

Obrzydliwa oponka

Brzuszki, oczywiście, wzmacniają mięśnie, ale nie spalają tłuszczu, dlatego bez prawidłowej diety nie pozbędziemy się tzw. „oponki”. Tłuszcz nigdy nie przekształci się w mięśnie. Pomoże go zlikwidować wyłącznie trening aerobowy i prawidłowa dieta. Dopiero kiedy pozbędziemy się tłuszczu na brzuchu, pokaże się zarys mięśni.

Oponka na brzuchu to najczęściej efekt niezdrowej diety, porodu, braku ruchu, a nawet problemów z hormonami. Odstawić warto jedzenie słodyczy, przekąsek, fast-foodów. Najlepiej podzielić swój jadłospis na kilka mniejszych posiłków, np. pięć lub sześć.

Aby pozbyć się oponki warto zacząć od spalania, intensywnego biegania, jazdy na rowerze. Im więcej mięśni zmusimy do pracy, tym szybciej pozbędziemy się tkanki tłuszczowej. Wystarczy zaledwie 30 minut, aby porządnie zmęczyć mięśnie brzucha. Trenować trzeba regularnie, minimum trzy razy w tygodniu. Równie ważna jest technika wykonywania ćwiczeń oraz stosowanie się do zasad zdrowego żywienia.

Bez ćwiczeń ani rusz

Najprostszym ćwiczeniem jest podniesienie nóg i przeciągać kolana z biodrami do klatki piersiowej. Drugim ćwiczeniem są nożyce. Wystarczy położyć się na podłodze, następnie unieść wyprostowane nogi kilkanaście centymetrów nad podłogą i krzyżować je w linii poziomowej, odciągając na boki. W drugiej serii można robić wykopy w przód. Wykonywać należy 4 serie po 40 sekund.

Wykonując ćwiczenia, musimy pamiętać o tym, że mięśnie bardzo szybko przyzwyczajają się do treningu i przestają się wzmacniać, jeśli ćwiczy się na okrągło w ten sam sposób. Z tego powodu należy często modyfikować trening. Przygotowałam Wam filmiki z ciekawymi ćwiczeniami.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *