Co jeść w sezonie jesienno-zimowym, by ogrzać nasz organizm?

Sezon jesienno-zimowy bardzo źle wpływa na nasz organizm. Wpływ na to ma krótki dzień, brak słońca, czy niskie temperatury. Dlatego warto o tej porze roku spożywać produkty, których zadaniem jest ogrzewanie organizmu za pomocą diety.

Zimą powinnyśmy jeść różnego rodzaju śniadania na ciepło, warzywne curry, czy zupy. Unikać warto tych na zasmażkach, czy zabielanych śmietaną. Rosół po przemarznięciu będzie idealnym posiłkiem dla każdego. Dodatkowo do zimnych posiłków warto pić ciepłą, ziołową herbatę, która wzbogacona jest o korzenne przyprawy, takie jak: imbir, kurkuma, kardamon, gałka muszkatołowa.

Co jeść?

Najważniejsze jest śniadanie, ponieważ daje nam zastrzyk energii na resztę dnia. Pominięcie tego posiłku doprowadzi nas do osłabnięcia organizmu i sięgania po wysoko węglowodanowe, słodkie przekąski. Jeść powinnyśmy co 3 godziny dzięki temu będziemy mieli przez cały dzień energię do aktywności.

Spożywać warto także kiszonki, bo są cennym źródłem witamin, a także wspierają florę bakteryjną, która ma ogromny wpływ na nasze zdrowie, samopoczucie i odporność. warzywa, owoce i kiełki.

Gdy narzekamy ciągle na zimne ręce i stopy to według chińskiej medycyny powinnyśmy sięgać po pokarmy ogrzewające, takie jak: orzechy, czarna fasola, por, szczypiorek, czosnek. W diecie nie może zabraknąć także dobrej jakości mięsa – drobiu, pstrąga, łososia, czy jagnięciny. Doskonały wpływ na ogrzewanie mają przyprawy, takie jak: koper włoski, anyż, goździki.

Wychładzanie organizmu

Jak widzicie powyżej, zimą nie warto skupiać się wyłącznie na zimnych produktach, takich jak: sałatki, koktajle na bazie zimnego mleka, ponieważ wychładzają one bardzo organizm. Oczywiście można je jeść, ale dieta musi być prawidłowo skomponowana, a nasz jadłospis powinien zawierać odpowiednią ilość ciepłych posiłków w ciągu dnia. Działanie wychładzające mają np. cytrusy i banany, a zimą są to najczęściej spożywane owoce. A także pokarmy słone i gorzkie.

Jeśli nie zmodyfikujemy złych nawyków żywieniowych to w sezonie jesienno-zimowym nie jesteśmy w stanie sprawnie funkcjonować. Dlatego warto dzień zacząć od śniadania, a do diety wprowadzić regularne urozmaicone posiłki.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *