Jak poradzić sobie z wiosennym przebudzeniem?

u

Wiosna rozpoczyna się 21 marca. Cała przyroda budzi się wtedy po zimie. Dni od marca do czerwca są najdłuższe w roku, słońce mocno świeci. Dlatego wiosną warto pozwolić się obudzić naszemu ciału, a także zacząć żyć zgodnie z naturą. Wiele ludzi o tej porze roku narzeka na przesilenie wiosenne. Z jednej strony słońce daje nam zastrzyk energii, a z drugiej możemy odczuwać zmęczenie.

Ruch

W okresie wiosennym powinnyśmy się także przede wszystkim zbadać raz w roku i kontynuować je cyklicznie. Wykonać warto podstawową morfologię, ogólne badanie moczu, a także cytologię u lekarza ginekologa oraz badanie USG piersi. Jeśli wszystko jest w porządku, to możemy wybrać się za ulepszanie swojego stanu.

40 year old runner working out, part of a series of sports images.

40 year old runner working out, part of a series of sports images.

Najlepszym sprzymierzeńcem zmęczenia jest lenistwo. Najlepszym lekarstwem – ruch. Jak dopada nas zmęczenie, to powinnyśmy wyjść jak najszybciej na świeże powietrze. Niestety w dzisiejszych czasach za mało się ruszamy, bo większość czasu spędzamy na komputerze, przemieszczamy się wszędzie samochodem, a jak mamy w bloku windę, to z niej korzystamy. Taki tryb życia nie służy naszym organizmom. Postaramy się rozruszać nasz organizm!

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Na początku możemy wprowadzić do swojego grafiku dziennego trochę ruchu – wysiądźmy o przystanek wcześniej z autobusu. Jeśli lubimy czytać książki, to zamieńmy je na audiobooki. W ten sposób możemy połączyć spacer z „czytaniem”.

Tryb siedzący jest bardzo niezdrowy, dlatego warto co godzinę oderwać się od biurka w pracy. Możemy się gdzieś przejść, porobić skłony albo poćwiczyć. Pobudzimy wtedy swoje krążenie.

Odżywianie

j

Hipokrates kiedyś powiedział: „Niech jedzenie będzie twoim lekarstwem”. Warto sobie to przysłowie wziąć do serca i zwracać uwagę na to, co jemy. Musimy pamiętać, że wiosną (zwłaszcza na początku) dostępne są produkty ze zeszłorocznych zbiorów. Mają one o wiele mniej wartości odżywczych. Dlatego warto uzupełnić swoje menu nowalijkami – szczypiorkiem, rzodkiewką, szpinakiem, jarmużem. Najlepiej kupować je na targach ze zdrową żywnością, żeby nie zafundować sobie dodatkowo chemii.

j6

Jeśli chcemy, żeby nasz organizm był zdrowy i silny, to musimy mu dostarczać codziennie urozmaiconych posiłków. Taka dieta nie wymaga już dodatkowej suplementacji witaminami. Nie stosujmy też żadnych diet, bo zazwyczaj kończą się one efektem jojo. Jeśli będziemy przestrzegali zasad zdrowego stylu życia, to waga ureguluje się sama. Przy komponowaniu posiłków warto wziąć pod uwagę stare przysłowie: śniadanie jedz jak król, obiad jak książę, kolację jak żebrak.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *