Talerz pełen zdrowia

Na wiosnę i lato warto postarać się uzdrowić swój talerz i zmienić swoje nawyki żywieniowe. Po co mamy w kółko obżerać się szkodliwym jedzeniem, czy słodyczami. Cierpi na tym nie tylko nasza psychika z powodu powiększającej się masy ciała, ale także zdrowie.

Pamiętać trzeba, że jesteśmy tym, co jemy, dlatego warto zastosować kilka prostych zasad, a będziemy szczęśliwi

Zaczniemy od najprostszych zasad.

– Dodawanie tłuszczu do posiłków – niektóre witaminy rozpuszczają się w tłuszczach, więc możemy do sałatki, owsianki dodawać odrobinę oliwy, oleju nierafinowanego.
– Stosować mniej soli – wybierać warto sól morską, bo zawiera dużo jodu, selenu, magnezu, cynku itd.
– Stosować mniej cukru – cukier biały jest szkodliwy i można go zastępować stewią, ksylitolem, cukrem brzozowym. Znajduje się on też w bardzo wielu produktach, więc nie można z nim przesadzać.

– Odstawienie przekąsek i słodkich napojów – zamiast pić kolejne niezdrowe rzeczy, możemy sięgnąć po wodę. Warto zrezygnować także ze słodyczy, chipsów i innych kalorycznych przekąsek.

– Rezygnacja z białego pieczywa – ma wysoki indeks glikemiczny, nie jest sycące. Lepszym wyborem jest ciemne z mąki pełnoziarnistej.
– Czytanie składów – przed zakupem danego produktu należy czytać składy, unikniemy wtedy jedzenia konserwantów.

Zamienniki

Możemy postarać się stosować w diecie zdrowe zamienniki.

– czekolada – dla większości z nas najlepsza jest pewnie mleczna czekolada, a jest najbardziej kaloryczna. Dlatego warto stosować czekoladę zawierającą ponad 70% kakao. W małych ilościach jest bardzo zdrowa i zawiera dużo magnezu.
– słodkie napoje gazowane – zamiast sięgać po coś kalorycznego możemy napić się jakiegoś rozpuszczalnego suplementu diety, np. multiwitaminy.

– słodycze – przekąski można przygotowywać samodzielnie w domu zamiast kupować gotowe ze sklepu. Z owoców możemy także samodzielnie zrobić lody.
– chipsy, paluszki – idealne są do chrupania przez telewizorem. W zamian możemy pokroić owoce i warzywa. Jeśli mamy suszarkę do grzybów, to możemy ją wykorzystać do zrobienia zdrowych chipsów.

– fast foody – zamiast kupować gotowce w barach, czy w sklepach możemy zdrowsze przygotować samodzielnie w domu.

Zacznij się już od dziś zdrowo odżywiać!

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *