7 pomysłów na błyskawicznie śniadania

Chyba każdy z nas od czasu do czasu ma dość pieczywa na śniadanie. Codzienne kromki z serem, szynką, pasztetem w końcu się znudzą. Ja postanowiłam zmienić swoją dietę i ograniczyłam pieczywo. Jak już muszę się na nie skusić, to wybieram pełnoziarniste. Podzielę się z Wami moimi pomysłami na szybkie i zdrowe śniadania.

1. Owsianka

1

Owsianka jest bardzo zdrowa, można ją przyrządzić na mleku lub na wodzie. Płatki owsiane należą do najzdrowszych i najbardziej odżywczych produktów żywnościowych. Zawierają witaminy z grupy B, E, PP oraz minerały, w tym cynk, potas wiele innych cennych składników. Najczęściej owsiankę przygotowuję z dodatkiem owoców.

2. Owsianka na zimno

2

Przyrządza się ją bardzo łatwo i szybko. Na jedną porcję wystarczy: pół szklanki płatków owsianych, 1 szklanka mleka, 2 łyżeczki kakao, 2 łyżki wiórków kokosowych, po łyżce bakalii. Wieczorem wystarczy do miski wsypać płatki, wlać mleko, dodać resztę składników. Włożyć na noc do lodówki i rano mamy przepyszne śniadanko.

3. Tosty z masłem orzechowym

3

Tosty z masłem orzechowym przygotowuje się bardzo szybko i są one doskonałą alternatywą dla osób, które nie jedzą mięsa. Wystarczy kromkę chleba posmarować masłem orzechowym. Tosty są bardzo dobrze, ciepłe, chrupiące, a masło się w nich rozpływa.

4. Shake

6

Owocowy koktajl możemy przyrządzić z każdych owoców, które mamy pod ręką. Ja najbardziej lubię zblendowane banany z jarmużem lub szpinakiem. Dodaję do niego łyżkę białka konopnego. Pyszne, odżywcze śniadanie!

5. Kasza jaglana

7

Jaglanka jest doskonałą alternatywą dla owsianki. Wystarczy kaszę jaglaną ugotować na wodzie, dodać starte jabłko, miód i kilka orzechów. Ciepła jest najlepsza. Jaglanka zawiera mnóstwo witamin.

6. Racuchy lub naleśniki

8

Przygotowanie ich zajmuje bardzo mało czasu. Wystarczy według przepisu zmieszać mąkę, z mlekiem, jajkiem. Mnie najlepiej smakują racuchy z jabłkami lub naleśniki z dżemem. Wszyscy moi domownicy są zawsze zachwyceni takim śniadaniem.

7. Tofucznica

9

To prawie jak jajecznica, tylko robimy ją bez jajek. Wykorzystujemy do tego tofu, czyli ser sojowy, który jest dostępny w sklepach spożywczych. Tofucznicę przygotowuje się bardzo szybko. Na patelni wystarczy rozgrzać olej, pokruszyć tofu, dodać trochę wody i sól czarną – Kala Namak.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *